Sommar

Ja jag vet att det är mer en regel än ett undantag att jag "glömmer" blogga. Men vad gör väl det. Här kommer iaf ett inlägg om svensk sommar och dipdye. Svensk sommar är lurigt. Ena dagen är det så vaaaaamt att man önskar att man var en kamel och nästa är det så kallt att man fryser sina bara ben av sig. Men jag älskar svensk sommar när den är sådär alldeles lagom varm. Nypotatis, jordgubbar och oändliga grillkvällar brukar inte göra sommaren sämre heller enligt mig.

Något annat som jag älskar är dipdye. På kläder, på hår! Dipdye, tiedye och alla typer av batik är något som känns väldigt sommar i modeväg. Och jag gillar't! Testade därför att dipdye:a håret igår med loreals hårmascara som jag köpt på hm för 129:- (tror jag det var). Blev helt okej enligt mig och jag hade inga problem med läckage av färg vad jag märkt. Regnade dock inte så vet inte hur illa det blir då. Gjorde det i all hast innan vi skulle iväg på festligheter så blev inte så noggrant men om jag hade gjort det igen (när jag gör det igen) så kommer jag att ta i mer så att det blir lite tydligare. Gillar dock den diskreta känslan av att se ut lite som en My little pony, därför jag tog den ljusrosa färgen. Döm själva.

xoxo/V

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

nice :)

2012-10-11 @ 19:27:06
URL: http://modeflickan.se/sandrajohansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0